pondelok 12. novembra 2012

DON'T LET HER THINK LIKE THIS

Asi ste si zvykli (dúfam, že ste si zvykli :), že Bashaland je veselý, cukríkový a farebný. A aj je. Ale, bohužiaľ, nie každý má takýto vlastný farebný Bashaland a tak mi snáď odpustíte, že dnes to bude na trochu vážnejšiu, ale veľmi dôležitú tému.

Mám jednu kamarátku. Pri kamarátkach zastávam úplne iné pravidlo ako pri topánkach. Topánok musí byť veľa, musia mať všetky farby, vône a chute a keď vidím topánku, ktorú naozaj chcem, ide kvalita bokom a víťazí kvantita. Pri kamarátkach som len za tú rôznorodosť. Mám dobré kamarátky. A nie je ich veľa (určite nie tak veľa ako topánok v mojom živote). Všetky dobré kamarátky, ktoré mám, sú pre mňa veľmi dôležité a urobila by som pre ne všetko. Aj zjedla misku šampiňónov. A to už je čo povedať.
Mám jednu kamarátku. Len môj pes a moja mama, ktorí ma videli, vedia, ako som si poplakala, keď som zistila, že táto moja kamarátka má anorexiu. Je síce pravda, že poplakať si môžete, lebo poplakať si treba, ale tomu, komu treba, tým nepomôžete.

Preto by som dnes chcela upriamiť vašu pozornosť na OBČIANSKE ZDRUŽENIE F50, ktoré založila táto moja kamarátka spolu so svojím priateľom, ktorý ju z toho vytiahol. Občianske združenie sa momentálne iba rozbieha, preto každá pomoc dobrá. Zatiaľ ich NÁJDETE TU NA FB

Budem vám veľmi vďačná, keď sa stanete fanúšikom a budete túto stránku zdieľať. Čím viac ľudí o nej bude vedieť, tým lepšie. Neviete, komu môžete pomôcť.



Niekoľko bližších informácií O OBČIANSKOM ZDRUŽENÍ F50:
Let me introduce the Slovak nonprofit organization F50:

Mission
Naším cieľom je predchádzať a znižovať frekvenciu rozšírenia porúch príjmu potravy v slovenskej populácii, informovať verejnosť a brániť tabuizovaniu tejto témy.

Our mission is to prevent and to lower the frequency of eating disorder expansion in the Slovak population, to inform the society and to help to limit perception of the society that eating disorder topic is tabu.

Description
Informovanosť o tématike týkajúcej sa porúch príjmu potravy (PPP) je na území Slovenskej republiky alarmujúco nízka a aj v 21. storočí sú PPP verejnosťou tabuizované. Prostredníctvom tohto združenia chceme apelovať na vysokú incidenciu PPP v spoločnosti ako medzi ženami tak aj medzi mužmi (okolo 10% pacientov).

The available information on the topic of eating disorder are in the Slovak Republic very limited. Therefore we would like to increase awareness of the society on the topic of eating disorder. Through this organization we would like to help to decrease the alarming number of patients suffering from these diseases as well as to improve quality of life of patients and their families.

General Information
Sme neziskové občiasnke združenie, ktoré by sa chcelo pričiniť o šírenie osvety v problematike porúch príjmu potravy (anorexia, bulímia,...) medzi slovenskou verejnosťou.

We are a nonprofit organization, which would like spread word about eating disorder problems (anorexia, bulimia etc...) within the Slovak society.


Pridajte sa k Občianskemu združeniu F50, zdieľajte ich stránku na FB, obrázky alebo videá, ktoré sa vám páčia..čím viac ľudí sa o nich dozvie, tým lepšie.
ĎAKUJEM
Join nonprofit organization F50, share their FB page, pictures or videos you like.. the more people will know about them, the better.
THANK YOU


3 komentáre:

  1. nenapadlo by mě přirovnávat kamarádky k topánkům :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Bashi, tohle je nádherný článek, citlivý a zamyšleníhodný. Těší mě, že v cukříkově sladkém Bashalandu člověk narazí i na vážnější téma, protože jaký je život, takový je Bashaland. ;-) Já sama podporuju řadu organizací a charitativních projektů a vždycky mě potěší každý, kdo není lhostejný k druhým. Tak ti plácám po zádech, kočko! Jsi skvělá!
    Vivi

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Vivi! Veľmi ma potešil tvoj komentár. Hlavne preto, že je to taká citlivá téma, ktorá sa týka niekoho, koho mám rada..si zlatá Vivi :)

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár ♡ (len z tých negatívnych som smutná :D