pondelok 6. mája 2013

Pancakesforbreakfast

Nedeľné rána sú moje obľúbené. Je to jediné ráno v celom celučičkom týždni, kedy nemusím ísť do práce, kedy nebehám po byte v jednej ponožke, z úst mi trčí zubná kefka a popritom chaoticky rozlievam hrnček s kávou, ktorý som už aj zabudla, že držím... (spýtajte sa každého, kto ma pozná a ten vám prezradí tú smutnú pravdu, že Baša proste načas nechodí, Baša proste nestíha) Ale nedeľa ráno... vstanem, zapnem si Rýchlu rotu a Gumkáčov (schválne sa mi priznajte, kto z vás tieto rozprávky pozná z toho malého maličkého mladučkého detstva!) a vymyslím si, že si spravím lievance. Lebo je nedeľa, lebo som ich nikdy nerobila, lebo svieti slnko, lebo mám čas.

Lievance zaberú viac času ako zaliať si ovsené vločky alebo namazať chlebík, ale stoja za to! Ideálne na pomalé rána.

Dobrú chuť!



Recept som našla TU a trochu som si ho prispôsobila (v zátvorkách sú poznámky k pôvodným ingredienciám)

Potrebujeme: 

(Uvedené množstvo je na veľa preveľa malých lievančekov, dvaja veľmi hladní veľkí jedáci sa z neho napraskajú do prasknutia.)

  • 2 hrnčeky špaldovej múky
  • 2-3 lyžičky prášku do pečiva (keď ja to tam len tak sypem od oka) (prípadne fifty fifty so sódou bikarbónou)
  • štipka soli
  • 2 lyžičky škorice
  • 1/4 lyžičky muškátového oriešku (vynechala som)
  • 1 3/4 hrnčeka mlieka (ja som zmiešala sójové a klasické, čo bolo doma, v originálnom recepte je mandľové a to by bola teda bašta, mňam)
  • 2 polievkové lyžice domáceho jablkového pyré (v pôvodnom recepte sú 2 bielka, ktoré môžete nahradiť napr. jablkovým džúsom)
  • 3 lyžice javorového sirupu (alebo agávového)
  • 1 roztlačený banán
  • pár černíc
  • + mňamky na dochutenie (u mňa jahody, banán, agávový sirup)
Postup:

V mise zmiešajte spolu múku, prášok do pečiva, soľ a škoricu. Prilejte mlieko, pyré a javorový sirup a vymiešajte do hladkej zmesi. Primiešajte banán.
Na trochu oleja na panvici vylejte väčšiu lyžicu cesta, počkajte, kým sa začnú tvoriť bublinky a potom otočne a varte (pečte?) ešte pár minút. Lievance budú hrubšie, preto ich pečte dlhšie, aby vnútri neboli surové ale nie pridlho, aby sa nespálili (mne trvalo asi dva-tri lievance kým som to odhadla).






I love sunday morning, because it's the only time during the week I actually don't have to work - I am not running around like crazy, trying to brush my teeth, iron my shirt, drink my coffee and choose the right shoes all at one (and the sad true is, although I go through all these activities, I am always late. No idea how that is possible..). But sunday morning... sunday morning you wake up to watch cartoons and to come to the idea you make pancakes for breakfast. Because it's sunday, because you've never make them before, because the sun is shining, because you can.

To make pancakes takes definitely more time than to prepare your oatmeal or bread, but they are totally worth it!

Enjoy!

I found the recipe HERE and made a few changes (like soy milk instead of almond milk and I added blueberries to the batter, I also did not use egg whites but used apple sauce instead)

The recipe is written super easy and the pancakes are super yummy, perfect for lazy mornings. ENJOY! 



17 komentárov:

  1. No klasika! Zase musíš mať ty najkrajší hrnček!:/
    K tvojim gastronomickým schopnostiam sa radšej ani nevyjadrujem-zahanbuje ma to :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak jednoznačne, zo škaredých hrnčekov nechutí! :D
      A ku gastronomickým schopnostiam by si možno povedala niečo iné, len som ponížene radšej nefotila prvé lievančeky, ktoré vznikli :D

      Odstrániť
  2. Mňaaaaam :D No toto nééé.. nemám doma nic, snad kromě skořice a soli, takže si můžu nechat zajít chuť :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. mňam mňam,vyzerajú úžasne s tými jahôdkami a banánmi,tak som ich ešte nikdy nejedla :) a máš nádherný hrnček!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) ja na ne väčšinou tiež kydám kopu džemu, ale takto som to videla a inšpirovalo ma to a nakoniec to chutilo výborne :))

      Odstrániť
  4. Luxůso! A hádej, kdo má stejný hrníček jako ty? V Ikee jsem ho k sobě tiskla a už nepustila. Připíjím s ním na zdraví Bashalandu. ♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ooo Vivi, tak ak existuje Viviland, nazdravíčko ! ♥

      Odstrániť
  5. Ten hrncicok je suprovy! A gumkaci i rota samoska tiez! ;)
    A penkejky milujem, no najskor som ich schopna urobit az k obedu- tie ranajkove su vzdy len vzdialena tuzba...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Anoo, rozprávky mého mládí! :D
      Ehm, no povedzme si úprimne, že kým som tieto palacinky porobila, bolo už dávno po tých rozprávkach ... :D :D

      Odstrániť
  6. Mňam mňam mňam. Gumkáči aj Rýchla rota patria do povinného, to jednoznačne. Lievance vyzerajú mňamózne, dlho rozmýšľam, že by som si jedny pripravila, ale nikdy sa mi do toho veľmi nechce (lebo sa mi nikdy nepodarili :D). A ten hrnček som niekde videla, ale neviem si spomenúť kde.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tie lievance sa nakoniec podaria, len sa musíš tváriť, že prvá jedna až desať nebolo :D u mňa padli za obeť cca tri lievance kým sa začalo dariť. A hrnček je z Ikea (Ikei? skloňuje sa to? :D :)

      Odstrániť
  7. Mňamka! Plánovala som ich na dnes, ale zaspala som a vstala až na obed :D
    Takže budú zajtra. Aspoň si nejak spríjemním zajtrajší štúdijný deň :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak! Štúdium si treba osladiť ! (a malá prestávka od učenia vždy poteší ;) :D

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár ♡ (len z tých negatívnych som smutná :D